BAKAT BULLAR IDAG

Bullar är gott. Är ju Kanelbullens dag. Ja eller det var det för 6 minuter sen när det fortfarande var måndag. Så gott med bullar var så sugen på att baka. Så jag köpte med mig lite ingredienser och gick över till Jenny och barnen. Gick bra faktiskt, Blev lite mjölkrig med hihi. Åt sen middag tillsammans med Jenny och Erik, trevligt som alltid var det.


Men kände mig jättekonstig efter maten sen, var jätte skakig i hela kroppen och kallsvettades, så jag tänkte neeej fan vill inte bli sjuk igen. Så får hålla tummarna att man inte blir det. Kändes som man skulle svimma när jag reste mig men det gick bra iallafall.



Kanelbullens dag firas varje år  den 4 Oktober ända sen 1999.

Dagen instiftades av Hembakningsrådet, för att vi ville fira vårt fyrtioårsjubileum. Syftet var att hylla vår hembakartradition genom att lyfta fram ett traditionellt och älskat bakverk. Och att skapa en tradition som alla kan delta i. Höstens skördetid innebär också högsäsong för bakning i svenska hem.


Fil:Kanelbulle.jpg

Tog tyvärr inga egna bilder har ingen bra kamera i min mobil.

bilden är från google.


Kommentarer
Wiilow [foto tankar känslor]

Hej!

SV:Du...... jag vill tacka för dina ord till mig genom kommentarer - det betyder ♥



Kramar

2010-10-06 @ 02:00:36
URL: http://wiilow.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback