ROSA BANDET SKA SAMLA IN PENGAR TILL FORSKNINGEN

Nu går vi snart in i Oktober månaden det är inte bara en höstmånad utan de är rosa bandets månad

Har precis skänkt lite pengar via sms till rosa bandet tycker de är dom verkligen värda.. Hatar cancer av alla slag.

Så jag ska självklart köpa ett band också. så fort jag ser något.

Har tuvärr bröstcancer i släkten min kära mamma och faster har drabbats men som tur är så uppstod de inga komplikationer för dom. Men jag är verkligen rädd för att jag själv ska drabbas men jag vågar inte göra en mammografi. 7 000 kvinnor får beskedet att de har bröstcancer. Det betyder att var nionde kvinna i Sverige drabbas någon gång i livet.




Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj har som syfte att öka medvetenheten kring bröstcancer och samla in pengar till fortsatt
forskning och genomförs i år för sjunde gången i rad.

Under oktober färgas hela Sverige rosa med hjälp av företag, organisationer, handlare och privatpersoner som alla
tar ställning i en livsviktig fråga – kampen mot bröstcancer.




Sen är ju bröstcancer bara 1 sort cancer finns så många andra former. önskar att man skulle kunna leva utan den sjukdomen..


Så gör som jag ge gärna ett bidrag









Kommentarer
(¯`¬•» ★ J O N N A ★

Svar; Det lät ju inte så bra :/

2009-09-29 @ 17:11:57
URL: http://thisney.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback