R.I.P PATRIK SWAYZE

Fan att han ska vara död.. Jag pratar alltså om Patrik Swayze som inte finns med oss längre, Kommer aldrig att glömma hans insats i filmen Dirty Dancing, Så jag ger mina tankar till hans familj denna dagen. Och jag hoppas man kan minnas hans goda stunder i livet och hans dans kunnigheter han hade..


Så här ska han ha sagt innan han lämnade sjukhuset

"Jag vägrar att dö i ett sjukhusrum. Jag ska lämna på mina egna villkor - i vårt hem, i min säng, säger källan till National Enquirer och fortsätter:
- Han är livrädd för att bli intagen på ett sjukhus för han tror att han inte kommer att komma därifrån levande.


Här kommer nyheten från tidningen kvällspressen :


En av vår tids mest älskade filmstjärnor har gått bort.
Patrick Swayze diagnostiserades med cancer i bukspottskörteln i januari 2008.
Nu har han förlorat sin kamp mot sjukdomen.
I natt kom den tragiska nyheten att Patrick Swayze gått bort.
Enligt publicisten hade Patrick Swayze familjen vid sin sida.
– Patrick Swayze gick bort under fridfulla former i dag efter att han kämpat mot cancern i 20 månader.


Om Patrik Swayze


* Patrick Swayze föddes 18 augusti 1952 i Houston, Texas, USA.
* Han gifte sig 1975 med finskättade dansaren Lisa
Niemi, då 19 år gammal.
* Han slog igenom 1983 med filmen ”The Outsiders”.
Han säkrade senare huvudrollen i två av de mest framgångsrika
romantiska filmerna genom tiderna; Dirty Dancing
som kom 1987, och Ghost, som kom 1990.
* Swayze blev tre gånger nominerad till det prestigefulla
film- och tv-priset Golden Globe.
* Han är utbildad vid en rad anrika dansskolor. Bland dem Harkness Ballet Theater School.
* Swayze har berättat att han alltid vänt sig till hustrun Lisa för inspiration när han förbereder sina roller. ”Lisa och jag har byggt upp nästan varje karaktär jag har någonsin har spelat”, berättade han för People 2007.
* Tv-serien ”Nord och syd” där han gjorde entré 1985 gjorde honom känd hos den breda TV-publiken.
* 1991 utsågs han av tidningen People till Världens sexigaste man.
* 2008 fick han diagnosen pankreascancer, cancer i bukspottskörteln och har sedan dess sett allt sjukare ut på bilder som publicerats.
*Stjärnan hade planerat att skriva sina memoarer tillsammans
med sin fru. Men planerna hann aldrig verkställas.


FILMER


1983 – The outsiders
1986 – Youngblood
1987 – Dirty Dancing
1990 – Ghost
1991 – Point Break – dödens utmanare
1992 – Glädjens stad
1998 – Black Dog
2001 – Donnie Darko
2003 – One Last Dance
2004 – Dirty Dancing 2
2005 – Keeping Mum
2009 – The Beast



Cancern upptäcktes på nyårsafton
– Jag försökte dricka champagne, men det var som att hälla syra i ett öppet sår. Jag hade svåra matsmältningsproblem och jag började tappa vikt. Då insåg jag att något var riktigt fel, sa Swayze till Barbara Walter Han sörjs av sin sitt livs kärlek, Lisa Niemi. De två träffades 1969 när Patrick Swayze bara var 18 år gammal och gifte sig 1975.Patrick Swayze levde stundtals ett svårt liv. När han hans pappa dog i en hjärtattack började han dricka och problemen blev värre när syster dog efter en överdos 1994.

Patrick Swayze blev 57 år gammal.








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback