GÖR SÅ ONT

Ja så har ännu en dag passerat. Har så ont i magen nu är nog för att jag ätit räkor och det brukar jag bli konstig i magen av, men kan inte låta bli att äta det. Hoppas värken kan avta lite brukar ha smärta i övre delen av magen alltså magkatarr och nu har jag ont i nedre delen av magen. så jag tror de är räkorna jag åt men de var så gott med räksallad. Köpte jeans i dag egentligen är de jättejobbigt att köpa kläder och prova, får sån ångest hela tiden vet ju att jag ska försöka att äta mat och så men det är så svårt att göra det, hatar att ha de så här, har sån komplex snart kan jag knappt ha några jeans alls allt är för stort mår fruktansvärt dåligt vet att jag måste äta mat och jag vill göra de men ibland går det inte, får så ofta panikattacker och illamående attacker hela tiden när jag ska försöka äta.

Är så orolig också över att jag inte kommer att hinna få en läkartid innan 18 maj då sista utbetalningen från F-kassan kommer sen måste jag ju ansöka igen. Min läkare sa att han skulle skicka ut en ny tid och sen skriva läkarutlåtande.
Önskar man kunde orka jobba också men min kropp och själ orkar inte det. försöker men de går inte.


Vet att jag bara gnäller men vet inte vad jag ska göra måste få må bra och jag ska må bra men vet snart inte hur lång tid det kommer att ta. Känner mig så ensam trots att jag har så underbara människor runt mig är så rädd med.




Kommentarer
Mezza

hej vännen

länge sen jag kommenterade, sorry för det. Men jag kikar ändå in här dagligen!



Inte för att skrämma upp dig eller nåt... men är det aktivitetsersättning du får från FK? Alltså typ pension? Inte vanlig sjukskrivning...

Ska man be om förlängning av den ersättningen kan det ta 3 månader innan beslutet är färdigt... efter att läkarintyget är inskickat. Det är iallafall så i Sthlm...



Sen vet jag inte om du även ansökt bostadstillägg. Inte bostadsBIDRAG, utan TILLÄGG. Det kan man få om man är låginkomsttagare o har typ aktivitetsersättning eller sjukersättning från FK. Man ber dom skicka en blankett om detta och fyller i den. Skickar med bilagor på hyra , inkomst för hushållet och olika räkningar, papper från skattemyndigheten osv.

När jag bodde själv fick jag över 4000kr i bostadstillägg, UTÖVER min aktivitetsersättning.



Massa varma kramar och hopp om att det löser sig!

2010-04-28 @ 10:36:05
URL: http://mezzasblogg.blogspot.com
Wiilow

Jag finns för dig, alltid! Det gör många många andra med...Vi vill att du ska må bra ♥

2010-05-02 @ 22:40:14
URL: http://wiilow.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback