FRIENDS MANIFESTATION

På måndag är det Internationella barndagen. Av den anledningen gör vi på Kamratposten varje år en undersökning bland våra läsare kring ett ämne som är viktigt för dem. I år handlade undersökningen om lärare. 11 000 barn mellan 8 och 14 år har svarat på våra frågor. Resultatet är å ena sidan väldigt uppmuntrande, å andra sidan djupt oroande.

Vi börjar med det roliga. De flesta elever tycker om sina lärare och känner sig också omtyckta av dem. 68 procent tycker att lärarna är snälla, 57 procent tycker att de är rättvisa och hela 51 procent tycker att deras lärare är roliga. Det är allt lite förvånande, men glädjande.


Tycker att de är så hemskt med mobbing så här kommer ett klipp från Aftonbladet om en manifestation på Skansen i Sthlm. kan tuvärr inte bädda in den här men jag lägger ut länken iallafall.

Varför ska barn råka ut för detta, händer ju tuvärr väldigt mycket i skolor och även inom arbetet alltså vuxna människor

KLICKA HÄR




Kommentarer
Sessan

ÄÄlskling mitt hjärta ler ännu...jag länkade till din sida älskling..JAG ÄR SÅ GLAD!! <33333333333

2009-10-01 @ 13:53:03
URL: http://mikasha.blogg.se/
Linda

*SV: Jag vet inte vad jag har gjort med foten. Tror jag har sträckt den. Ska gå och bada nu :)



Kram*

2009-10-01 @ 13:58:56
URL: http://imheretostay.blogg.sen


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback